GEBED OM VREDE

GEBED OM VREDE🙏🏿🙇🏿🙇🏻‍♀️18 april🙇🏻‍♂️ gebedomvrede❤️🙇‍♂️RECHTVAARDIGHEID:Want Ik ben er niet blij over als iemand moet sterven, zegt de Heer. Heb dus spijt en verander, zodat jullie in leven zullen blijven. Ezechiël 18:32

maandag 8 april 2024

Drugsverslaving

 

DRUGSVERSLAVING 

 Drugsverslaving is de obsessieve afhankelijk van legale of illegale drugs. Drugs zijn onder andere voorgeschreven geneesmiddelen, illegale drugs en alcohol. Hoewel een verslaafde meer dan één soort drugs kan gebruiken, gebruikt hij gewoonlijk de "drug van zijn keuze" -- de verslaving die voor hem het moeilijkst te doorbreken is.☺

 Een verslaafde kan emotioneel, psychologisch en/of lichamelijk afhankelijk zijn, en dit is afhankelijk van het soort drugs dat gebruikt wordt. Zijn intense verlangens zijn zijn drijfveer om alle mogelijke middelen aan te wenden om aan deze drugs te komen. Het bevredigen van zijn verlangens wordt voor de verslaafde zijn hoogste prioriteit -- zelfs ten koste van alles wat ooit belangrijk voor hem was: baan, huis, vrienden en familie.☺

  drugsverslaving

Een drugsverslaving in de tienerjaren is verwoestend en levensbedreigend. Neem het van mij aan: dit is mijn verhaal.☺ 

 Toen ze 13 jaar oud was kwam mijn dochter in aanraking met marihuana en begon ze dit te gebruiken. Na dit een paar keer geprobeerd te hebben, was ze er helemaal aan verknocht. Mijn dochter begon ineens andere vrienden te ontmoeten (die ik niet kende). Ze werd humeurig, oneerlijk, opstandig en ongeïnteresseerd in school. De eerste paar maanden kon ik niet begrijpen wat er met mijn ooit lieve, zachtmoedige, eerlijke, respectvolle dochter was gebeurd. Ze was voor mijn ogen drastisch aan het veranderen.☺ 

 In deze periode stierf mijn grootmoeder. We hadden altijd een nauwe band met haar gehad, maar Stacy's reactie was nonchalant, koud en zelfs minachtend ten opzichte van mijn eigen emotionele reactie.☺

 Die ervaring schudde mij wakker. Ik moest hier iets aan doen. Ik had een gebroken hart en voelde me wanhopig. Ik raadpleegde eerst de psycholoog van haar middelbare school. Hij verzekerde mij dat de school volledig drugsvrij was. Maar mijn instincten vertelden me een ander verhaal.☺ 

 Daarna nam ik haar mee naar een therapeut die aan programma voor drugsbehandeling was verbonden. Toen we daar waren gaf Stacy toe dat ze aan marihuana verslaafd was. Ze stemde er mee in om daar te blijven voor behandeling -- voor een programma van 30 dagen! Bron: allaboutlifechallenges

 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht" (Matteüs 11:28-30).

Bezoek: Christelijke evangelisatie en filmzender www.family7.nl

Geen opmerkingen: